Kumpulan Drama Bahasa Jawa Lengkap!

Kumpulan Drama Bahasa Jawa Lengkap

Drama Bahasa Jawa

Assalamu’alaikum warrahmatullah wabarakattuh, semangat pagi Dulur-dulur kulo sakniki badhe mbahas artikel tentang drama bahasa jawa lur. Kanggo panjenengan seng golek naskah drama seng gar boso jowo yo iki nggen e, oke langsung ae lur njenengan simak mugi-mugi manfaat.

Drama Bahasa Jawa untuk 4 Orang, Matur numun hehe

1. Drama bahasa jawa untuk 4 Orang membuat layang-layang bahasa jawa yang umum

Aril : we Don awakmu mene ono acara gk?
Doni : yo ono ae Ril lak aku.
Aril : hoalah awkmu iki sibuk tok
Rafi : laiyo kuwi mosok gak iso ae

Nafi : sek” aku takon, ono acara opo sampean Don?
Doni : aku arep ngrewangi ibuk,ngumbah klambi.
Nafi : sampek jam piro se Don??
Doni : paleng sampek jam wolu an.
Nafi : oalah, yo opo kok lak awakmu nyusul ae.
Aril : yusulo yo kok tak enteni nak omah.
Rafi : piye Don kowe iso ra?
Doni: yowes kok tak nyusul ae.
Nafi : Alhamdulillah lak ngono.
Rafi : yowes iki piye klanjutan e awake gae ndek endi??
Aril : yo opo lak nang omah ku. Soale ndk omahku ws siap preeng e gari awak e ngoroti.

Nafi : oke Ril siap ws. Kok aku tak gowo ladinge, karo pemes e. Heehe
Rafi : ha aku tak gowo lem ae yo.
Aril : sek rek. Enak e gae lem opo i?
Doni : gae lem rajawali ae. Kok aku tak bagian gowo kresek e.
Rafi : oke ws kok tak gowo lem rajawali.
Ke esokan harinya Aril dan teman temannya membuat layangan dirumahnya.

2. Naskah Drama Bahasa Jawa 5 Orang

Drama keanggotaan wong limo.

Esuk iku limang kanca, Danu, Dina, Dita, Didi, lan Dadang sarujuk kanggo nindakake tugas sawise sekolah bareng.

Dita: Lajeng kita bakal nindakaken tugas ing panggenan normal, kanca-kanca.

Didi: Ing bale desa utawa ing rumah Danu?

Dita: Bener ing bale desa.

Dina: Oke kanca-kanca, banjur aku mulih kanggo ngganti sandhangan lan mangan dhisik lan banjur menyang bale desa.

Sawise kabeh mau bali menyang omah lan jam nuduhake jam papat ing wayah sore, Dina, Dita, lan Didi langsung menyang desa. Mung Danu ora lunga amarga sawise sekolah dheweke sedhih lan kelalen yen dheweke wis setuju kanggo tugas kasebut.

* Ing bale desa *

Didi: Where’s Danu? Wis meh limang jam dheweke durung teka.

Dina: Aja lali menawa kita arep nglakoni tugas saiki?

Dita: Utawa mungkin dheweke mikir yen kita bakal nindakake karya ing omah. Kita luwih apik pindhah menyang omahe, mungkin dheweke nunggu kita.

Dadang: Mesthine dheweke duwe bisnis nanging ora bisa ngomong. Ayo ngenteni kene nalika ngrampungake setengah tugas.

Papat kasebut nyambut gawe kanthi tugas nalika nunggu Danu teka. Sasampunipun nonton Dadang nedahaken angka ing jam 5:30 sanga, piyambakipun nedahaken saking afar ingkang tasih sanget lan mbeta tas.

Didi: Tuh nengen, Danu mung teka nang kene.

Dina: Eh … iya. Nanging kok dheweke mlaku kaya sing dioyak dening hantu lan nganggo seragam sekolah?

Danu: Kanca? Apa sing sampeyan tindakake iki awal ing bale desa? Apa sampeyan ora wedi kanggo sekolah?

Dita, Dina, Didi lan Dadang cepet-cepet metu.

Dita: Lha isih pungkasan, Danu. Apa sampeyan mung tangi?

Dina: Dadi Dan, kita kurang ajar nganti meh sore.

Raine Danu ngeculake rasa isin lan keduwung.

3. Contoh Naskah Drama Bahasa Jawa 7 orang

Drama bahasa jawa 7 orang

Conto Manuskrip Drama Lucu Wong Tujuh

Ing desa ana pasangan suwe suwe, dheweke tinggal mung amarga bocah-bocah kabeh padha menyang luar negeri. Bojone lagi lungguh ing teras,

Eyang: Ma, njaluk kula teh, bro!

Nenek: Ora perlu nelpon aku Ma, kita wis tuwa, kakek-nenek. Anak-anak kita wis dewasa lan sawetara duwe anak. Kita wis dadi kaki-nini.

Eyang: Lha, Lha nenek, entuk teh tuh kakung!

Landa: Dadi aku katon lawas supaya sampeyan nimbali kula leh?

Eyang: Lohhh, kepriye sampeyan diarani mama ora pengin diarani nenek duka?

Tuwa-tuwa sing krungu swara mau uga ngetutake.

Pak Sukri: Sampeyan tansah gelut kaya wong enom sing isih ono.

Kakek: Aku pengin, Pak Sukri, nanging kulit wis slamet.

Mrs Sukri: Apa bener yen yen kulit ketoke disebut lawas, sir?

Nenek: Dheweke tansah tumindhak kaya wong enom, sanajan ngangkat kursi sing metu.

Dumadakan teka Pak Karni, anak pisanan bojone lan putrane Yuli lan PakKarni bojo Mrs. Karn ngunjungi tuwane lan mbah kakungipun. Karni nggawa souvenir metu saka kutha kanggo wong tuwané.

Kakek: Pira taun kepungkur kowe ora ngunjungi bapake lan ibune, Karni?

Yuli: Kakek tiriku, mung sasi kepungkur, kita teka ing kene.

Nenek: Dheweke senile, kadang lali yen dheweke wis nganti enem kali dina.

Pak Karni: Wow, awakmu bakal dadi lemak kaya pemain sumo.

Mrs. Karni: Yen awakmu gemuk, sampeyan bakal nuwun sewu ibumu, banjur sampeyan bakal mabur kanthi cepet.

Nenek: Huusss, apa sampeyan ora duwe kekuatan kanggo nglawan awak sumo? Energi ibu isih kuwat kaya bocah enom.

Mrs Sukri: Ora, yen bojo lan bojone padha, ora pengin kalah ngaku dadi Enim.

..

4. Drama Bahasa Jawa 8 Orang

drama bahasa jawa untuk 8 orang

Esuke ing sekolah menengah, Bayu mlayu menyang Jono, Liyana, Nina, Ardi, Mira, Cici lan Ahmad.

Bayu: Kanca, wingi ana salah sijine kanca sing ditahan dening polisi amarga terlibat ing kasus Narkotika.

Jono: Ya, wingi aku krungu desas-desus nanging aku ora ngerti sapa bocah iki ditahan.

Nina: Ngandika, yen ora salah krungu apa polisi sing dipenjara yaiku Riko, kelas sabanjure.

Ahmad: Kuwatanku, piye carane ngapura, kudu duwe masalah supaya dheweke nyoba obat-obatan minangka escapone. Ing tangan siji, kedadeyan kasebut ngrusak reputasi sekolah kita.

Liyana: Nanging, dheweke bisa dadi korban utawa dirangkul dening wong. Kita kudu nyalahake dheweke dadi pangguna sadurunge ana bukti sing kuat.

Nina: Sanajan aku ngerti, dheweke pancene teka saka kulawarga sing cukup, nanging ora seneng karo wong tuwane.

Ardi: Bener ngandika Liyana, saiki akeh wong sing ora tanggung jawab njeblug utawa nggoleki korban liyane.

Cici: Saiki ana kasus narkotika sing nyebar ing kalangan remaja. Saben saben dina televisi nampilake berita babagan narkotika.

Ahmad: Kita kudu pinter banget ing milih kanca-kanca kanggo nantang lan weruh wong manca ing saindhenging kita.

Mira: Kawigatosan lan kawigatosan tiyang sepuh gadhah pangaruh sanget ing gesang para remaja ingkang boten stabil. Yen wong tuwané tetep nglirwakake anak-anake, dheweke bakal tiba ing laku cidra.

Bayu: Katanyasih, dheweke ora ditahan amarga dheweke durung umur. Dheweke mung bakal ngliwati tahap rehabilitasi lan wong tuwané kudu diselidiki luwih lanjut babagan ora ngerti babagan anak sing wis kaping pirang-pirang nganggo obat kasebut.

Cici: Muga-muga sawise direhabilitasi, Riko bisa mulih lan sekolah kaya biasa.

Liyana: Mesthine, urip kita isih suwe. Umur kita saiki umure ing ngendi kita nemokake identitas lan rencana kita kanggo masa depan. Apes yen tindakan ala sing dilakoni saiki bisa ngrusak masa depan kita.

Jono: Ayo padha sregep lan ngeling-eling manawa kita ora tiba ing pergaulan sing bakal ngrusak masa depan kita. Nguatake kapercayan lan mbukak kanggo wong tuwa, kulawarga, lan kanca sing paling cedhak yen ana masalah supaya sampeyan ora nandhang sungkowo lan memicu sampeyan nglakoni tindakan ilegal kayata nyoba nggunakake narkotika!

Contoh Naskah Drama Bahasa Jawa Enam Orang

Siang itu ketika jam istirahat sekolah berbunyi, Ari, Dian, Mala, Winda, dan Haris memesan makanan di kantin sembari mengobrol bersama.

Mala : Kalian tahu tidak kenapa Dika tidak masuk sekolah selama tiga hari? Apa dia sakit?

Haris : Terakhir saya melihat Dika kemarin sore duduk termenung di teras rumahnya ketika saya hendak ke warung dekat rumahnya. Saya sempat bertanya kenapa dia merenung dan tidak masuk sekolah. Dia hanya menjawab tidak apa-apa dan beralasan jika akhir-akhir ini dia selalu kesiangan.

Dian : Hmm, tidak mungkin Dika kesiangan terus menerus, dia kan anak rajin selalu bangun sebelum azan subuh. Jangan-jangan Dika sedang ada masalah tetapi dia tidak ingin menceritakan pada kita?

Winda : Ohiya saya ingat, tiga hari yang lalu sepulang sekolah, ibuku bercerita kalau dia melihat Dika di pasar sedang membantu ibunya berjualan. Bukankah hari itu dimana hari pertama Dika tidak masuk sekolah?

Ari : Sebaiknya, sepulang sekolah nanti kita mengunjunginya untuk mengetahui apa yang terjadi pada Dika.

Winda, Haris, Mala, dan Dian setuju dengan usulan Ari. Sore harinya mereka berkumpul dan berangkat bersama menuju rumah Dika. Disana mereka menemukan Dika sedang merapikan barang dagangan ibunya.

Dika : Teman-teman ada apa ya? Kenapa kalian mendadak kemari? Mari duduk dahulu.

Dian : Kami hanya ingin memastikan alasan kenapakamutidak masuk sekolah selama tiga hari berturut-turut karena kami semua tahu bahwa kamu sahabatkami yang paling rajin dan kami curiga kalau kamu sedang ada masalah.

Ari : Sebaiknya kamu menceritakan kepada kami apamasalahmu sebenarnya, Dik.

Dika : Maaf sebelumnya teman-teman, saya tidak ingin menceritakan karena malu dan tidak ingin menyusahkan kalian. Saya bekerja membantu Ibu untuk meringankan biaya sekolah karena saya terancam tidak bisa membayar uang SPP dan saya kasihan melihat Ibu saya bekerja sendiri.

Mala :Kalau begitu besok sore kami akan membantu berkeliling menjualkan sebagian daganganmu. Bagaimana teman-teman?

Haris : Saya setuju!

Winda : Ibuku sering membeli dagangan Ibumu karena ikan dan sayurnya selalu segar. Jajanan pasarnya juga lezat. Nanti saya tanyakan pada Ibu untuk menawarkan jajanan Ibumu kepada teman-teman arisannya.

Dika : Terimakasih ya sahabatku, kalian memang sahabat sejatiku.

Contoh Teks Drama Bahasa Jawa Tentang Persahabatan

drama bahasa jawa 9 orang

Ing wayah sore nalika sekolah bali, Ari, Dian, Mala, Winda, lan Haris mrentah panganan ing kantin nalika lagi ngobrol.

Mala: Apa kowe ngerti yen Dika durung sekolah ing telung dina? Apa dheweke lara?

Haris: Pungkasane, aku weruh Dika sore sore sing lungguh ing teras ing omah nalika aku menyang toko cedhak omahé. Aku duwe wektu kanggo takon apa dheweke mikir lan ora sekolah. Dheweke mung mangsuli yen ana oke lan nerangake akhir-akhir iki dheweke isih telat.

Dian: Hmm, ora mungkin yen sampeyan terus-terusan nyusul, dheweke iku anak rajin sing tansah ngenteni sadurunge dhèwèké ndedonga. Aja ngomong yen ana masalah nanging ora pengin menehi pitutur marang kita?

Winda: Ohiya Aku ngelingi, telung dina kepungkur sawise sekolah, ibuku kandha yen dheweke weruh Dika ing pasaran ngewangi ibune kanggo ngedol. Ora dina sing dina Dika durung sekolah?

Ari: Kita saranake, sawise sekolah, kita bakal ngunjungi dheweke kanggo mangerteni apa sing kedadeyan karo Dika.

Winda, Haris, Mala, lan Dian sarujuk karo proposal Ari. Ing wayah wengi padha kumpul lan pindhah menyang omah Dika. Ana ing kono ketemu Dika nggolek barang dagangan ibune.

Dika: Apa kanca-kancamu? Kenapa sampeyan tiba ing kene? Ayo njagong dhisik dhisik.

Dian: Kita mung arep nemtokake alasan apa ora sekolah ing telung dina amarga kita kabeh ngerti yen sampeyan kanca kita sing paling rajin lan kita ngira yen sampeyan duwe masalah.

Ari: Sampeyan luwih apik katrangan apa sampeyan, Dik.

Dika: Nuwun sewu kanca, aku ora pengin ngomong amarga aku isin lan ora pengin nandhang masalah. Aku kerja kanggo mbiyantu ibuku ngurangi biaya sekolah amarga aku ana ing bebaya ora bisa mbayar biaya kuliah lan aku nyuwun pangapuntung kanggo ndeleng ibuku mung bisa kerja.

Mala: Banjur esuk sore kita bakal ngedol sawetara barang daganganmu. Carane kanca-kanca?

Haris: Aku setuju!

Winda: Ibuku kerep tuku barang dagangan ibune amarga iwak lan sayuran tansah seger. Cemilan pasar uga enak. Aku bakal takon ibu mengko arep menehi cemilan ibune marang kanca-kanca pengiring sosial.

Dika: Matur nuwun, kanca kancaku, sampeyan kanca sejati.

Contoh Naskah Drama Bahasa Jawa Musikal Sembilan Orang

Rana minangka murid sekolah menengah sing banget bakat seni, musik lan sastra. Karya-karyané tansah ngisi tembok sekolah lan diterbitake ing pirang-pirang koran lan majalah. Dina iki, Rana teka saka kanca sekolah sing pengin ndeleng karya Rana liyane sing durung diterbitake.

Ing omah Rana *

Rana: Matur nuwun kanca. Ngapunten, omahku sempit.

Difka: Nyuwun pangapunten, sadurunge ngrasakake sampeyan, Rana.

Rana: Iku kanca apik, aku mung seneng ngunjungi omahku lan kepengin weruh karya saya.

Aina: Rana pancen gedhe! Puisi sing digawe sampeyan tansah nuturi atine wong sing maca

Rana: Sampeyan bisa dadi Aina. Aku uga isih sinau. Karya saya isih ana apa-apa dibandhingake karo karya para penulis liyane.

Anya: Yen sampeyan terus ngasah, sedina wae sampeyan bisa nandingi para penulis sing misuwur.

Zahra: Ya Rana. Kita uga pengin ndeleng karya-karya sing durung diterbitake, bisa aku?

Endita: Kita uga pengin sinau karo kowe, supaya nilai studi sastra kita tambah.

Fina: Aku uga pengin diajarke kanggo nggawe puisi apik supaya mengko yen ana ujian sastra aku ora duwe masalah.

Rana: Sampeyan bisa dadi kanca. Ayo, lebokke kamarku, ana akeh karya sing dakkandhakake lan durung diterbitake.

Kabeh mau banjur mlebu kamar Rana.

Cantik: Wow, ternyata sampeyan uga apik banget ing lukisan, Rana. Yagene kowe ora nulis lukisan ing tembok sekolah? Ana akeh sing seneng.

Rana: Bener iki lukisan pungkasanku, bapakku ora seneng ndeleng lukisan lan takon aku fokus ing sekolah sepisanan amarga aku tansah ngentekake jam lukisan kanggo jam lan ora iso sinau.

Fina: Banjur, babagan apa karya liyane kayata puisi lan karya sastra liyane?

Rana: Bapakku ora ngerti amarga yen aku nggawe puisi lan karya sastra liyane, bapakku ngira aku sinau.

Gita: Kepiye carane ibu sampeyan?

Rana: Ibuku setuju lan ngembangake bakat lan kapentinganku.

Kartika: Aku krungu kowe uga nyanyi, Rana?

Rana: Ora sing cerdas, aku mung nulis lirik lagu lan nyanyi nganggo gitar.

Tiara: Rana pancen apik banget! Ora mung babagan sastra, sampeyan uga seneng muter instrumen gitar.

Anya: Coba nyanyi lagu Mudong, Rana! Kita pengin krungu!

Rana: Aku ora seneng karo kanca-kanca nyanyi. Aku mung nggawe lirik lan nggawe array musik.

Zahra: Rana rana, aja dadi isin.

Rana: Alright.

Rana wiwit njupuk strings gitar lan nyanyi lagu. Liyane kanca mung ngrungokake lan nikmati swara Rana sing bertengerake karo swara saka senar gitar strings. Sawise Rana ngilangake lagu kasebut, kabeh kanca-kancane menehi pujian.

Aina: Wow, aku pengin sinau main gitar uga.

Difka: Rana, bisa undhangan kanggo muter gitar?

Rana: Sampeyan bisa dadi kanca, nanging ora kanggo dina iki, kita duwe tes sastra sesuk esuk.

Endita: Alright, Rana. Kadhangkala kita muter maneh ing omah sampeyan.

Rana: Oke, aja ragu-ragu teka wae kapan sampeyan pengin.

Cantik: Banjur, saiki kita arep ngomong pamit dhisik. Matur nuwun Rana kanggo wektu.

Rana: Sampeyan welcome kanca.

Tinggalkan komentar